
Українська родина -
Батько, мати, дитина.
Джерело поколінь
І віків глибина.
Українська родина -
Батько, мати, дитина.
України моєї надія одна
Модель виховної системи роботи
«ШКОЛА – РОДИНА»


- Декларація прав дитини;
- Державна програма патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства;
- Концепція національного виховання;
- Концепція виховання дітей та молоді в національній системі освіти;
- Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності;
- Національна доктрина розвитку освіти;
- Указ Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні»;
- Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти;
- Методичні рекомендації щодо організації виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах (лист МОН України від 03.07.2001р. № 1/9-247).
Створюючи виховну систему в школі, ми завжди враховуємо інтереси учнів та їх батьків, громадськості, місцевих органів самоврядування, можливості педагогічного колективу, традиції школи і села, соціальне оточення.
Адже завдання вчителя – консолідувати зусилля школи, сім’ї та громадськості. Вважаємо, що потрібно постійно визначати пріоритетні напрями підвищення педагогічної культури батьків, урізноманітнювати форми батьківської освіти, вивчати рівень педагогічної культури сімей, соціальних умов та виховних можливостей,застосовувати нетрадиційні форми і нестандартні методи у роботі з батьками і учнями. Тобто йти від конкретного до загального розв’язання завдання школи – формування у школярів знання відчуття роду, сприяти відродженню народно-педагогічних традицій виховання. Акцентувати увагу на тому, що родина – це основа формування людської особистості, бо робить життя кожного щасливішим, повноцінним, плідним.

Школа – родина потребує бачення історії не як згадки про минуле, а як подвигу пробудження, пошуків минулого, дороги в майбутнє.
Зміст виховання
Сучасний зміст виховання в Україні - це науково обґрунтована система загальнокультурних і національних цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства та держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе. Виховання здійснюється для ідентифікації вихованця із загальновизначеними цінностями і якостями.

Найвища цінність у нашій школі – дитина. Вона в центрі всього, заради неї працює педагогічний колектив Новомартиновицької школи.
На основі цієї діяльності будуються стосунки з учнями і батьками, які ґрунтуються на рівноправності, доброзичливості, взаємодопомозі.
Працюємо за районною виховною програмою «Паростки майбутнього». Пріоритетним напрямком школи є «Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей.»
Родина має забезпечити умови інтелектуального, фізичного, морального та духовного розвитку дитини. У ній закладено всі основи демократичного, гуманістичного, екологічного спільного життя людей.
Любов, щирість почуттів, відвертість, правда, повага до старших – завжди були головні сімейному вихованні. Саме їх і впроваджуємо в нашій сучасній школі.
Впроваджуючи систему родинно-сімейного виховання, ми вирішуємо такі завдання:
- дати батькам глибокі знання з педагогіки, психології, виховання;
- залучати до активної співпраці та розв’язання важливих шкільних проблем;
- Пропагувати кращий довід виховання дітей у сім’ї;
- Надавати кваліфіковану допомогу та підтримку у складних життєвих ситуаціях;
- Інформувати батьків щодо шкільного життя, освітнього процесу;
- Встановлювати тісний контакт між учительським і батьківським колективом;
- Дати можливість батькам відчути себе педагогом, вихователем, краще зрозуміти вчительські проблеми;
- З допомогою батьків здійснювати профорієнтаційну роботу, знайомити з цікавими особистостями села;
- Пропагувати здоровий спосіб життя, культуру здоров’я, запобігати негативному впливу вулиці на виховання дитини;
- Пропагувати культуру спілкування, мовлення.
Патріотичне виховання

Патріот – це той, хто не говорить красиві слова про Україну, прикрашає дійсність, а той хто бачить труднощі, помилки, невирішені проблеми і намагається їх розв’язати, виправити. Бути патріотом – означає духовно піднестися, усвідомити цінність Батьківщини.
Патріотизм – це любов до свого народу, його духовності, творчості, величі. Справжній патріот бачить не лише духовну красу свого народу, і його слабкості, помилки й недосконалості.
Патріотичне виховання нерозривно пов’язане з підготовкою до захисту Вітчизни. Отже, найважливіша мета патріотичного виховання – вчити світу. А це означає:
-
Допомогти дітям побачити, що можна змінити світ на краще;
-
Залучати дітей і молодь в пошук шляхів і засобів вирішення проблем, участь в роботі щодо поліпшення життя для всіх;
-
Підтримувати людей в їх роботі для кращого життя всіх.
Національна самосвідомість вбирає в себе любов свого народу, віру в духовні сили нації, її майбутнє, готовність до праці на користь народу; знання та уміння осмислювати його моральні та культурні цінності, історію, звичаї, обряди, символіку; систему вчинків, які мотивуються любов’ю, вірою, звичками, знаннями, відповідальністю перед своєю нацією.
Незаперечними показником національної свідомості є знання рідної мови, адже саме мова є головним «ключем» до оволодіння національною культурою. Мовленнєва діяльність рідною мовою інтегрує в собі всі компоненти національної самосвідомості.
Рідна мова – духовне багатство народу. Мовленнєва культура людини – дзеркало її духовної культури. Без неї людина бідна, сліпа. Адже без мови немає народу, без народу немає держави. Мова – духовне багатство народу.
Тому національне відродження та виховання патріотизму, нерозривно пов’язані з оволодінням кожним учнем як своєю рідною, так і державною українською мовами.
Патріотичне виховання (з досвіду роботи
День захисників і захисниць України–2025
Біль Чорнобиля з роками не зникає (підбірка заходів)
«УКРАЇНО – ТИ МОЯ МОЛИТВА» (сценарій літературно-музичної композиції присвяченої Соборності України)
ГОЛОДОМОР 1932-1933 РР. В УКРАЇНІ
РЕВОЛЮЦІЯ ГІДНОСТІ: ЯК УСЕ ПОЧИНАЛОСЯ…
22 січня День соборності України