Стоп Булінг!
ЯК ВІДРІЗНИТИ БУЛІНГ ТА СВАРКУ МІЖ ДІТЬМИ
Булінг супроводжується реальним фізичним чи психологічним насиллям: жертву висміюють, залякують, дражнять, шантажують, б'ють, псують речі, розповсюджують плітки, бойкотують, оприлюднюють особисту інформацію та фото в соціальних мережах.
В ситуації булінгу завжди беруть участь три сторони: той, хто переслідує, той, кого переслідують та ті, хто спостерігають.
Пам’ятка для жертви булінгу
- Не протиставляй себе колективу. Намагайся бути доброзичливою людиною, навіть із агресивно налаштованими до тебе членами колективу.
- Не принижуй інших: не обзивайся, не дерись, не погрожуй.
- Захищайся: твердо, не переходячи в атаку, не дозволяй принижувати себе, показуй, що можеш постояти за себе.
- Наберись терпіння: те, що відбулося, не триватиме довго.
- Розбирайся у причинах, але не займайся самоїдством, самознищенням, не звинувачуй себе ні в чому.
- Говори впевнено, але тактовно, коли розмовляєш із булером, стій прямо, поводься спокійно, не бійся, не кричи та тим більше не зчиняй бійку.
- Кажи «НІ» і не почувай себе винним.
- Шукай підтримки у працівників школи, друзів, батьків. Вони допоможуть тобі вистояти.
- Не мовчи! Розповідай про знущання та насильство над собою. Це допоможе швидше припинити протиправні дії.
Звертайся до компетентних органів, що мають захищати твої права, отримуй інформацію щодо власного захисту .
ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВИ СТАЛИ СВІДКОМ ЦЬКУВАННЯ
Якщо цькують твого друга чи подругу, то одразу звернись до дорослих: вчителя, старших товаришів, родичів, батьків тощо.
Якщо твій друг чи подруга поділилися з тобою, що вони потрапили у ситуацію булінгу, обов’язково говори з ними про це — вони потребують твоєї підтримки.
У жодному разі не слід приєднуватись до групи, що цькує, та висміювати проблеми свого друга чи подруги.
Якщо ви дорослий, який потерпав від булінгу колись, то не проходьте повз. Спробуйте захистити дитину, яку ображають. При цьому не слід ображати дітей, які цькують, адже деякі роблять це, тому що самі постраждали від насильства (вдома, у спортивній секції, в іншій школі тощо). У таких випадках вони можуть виміщати свій біль через знущання і приниження слабших за себе.
Деякі діти булять, щоб ловити на собі захоплені погляди оточуючих, а відчуття переваги над іншими приносить їм задоволення. До того ж, нападаючи на когось вони захищаються від цькування. Іноді такі діти дуже імпульсивні і не можуть контролювати свій гнів. У таких випадках справа нерідко доходить і до фізичного насильства.
Спробуйте повідомити про булінг людей зі школи, де це відбувається, або батьків дитини.
ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ІНШИХ ЦЬКУЄШ ТИ
Зрозумій, булінг – це твої дії, а не твоя особистість. Ти можеш ними керувати та змінювати на краще. Пам’ятай, що булінг завдає фізичного та емоційного болю іншому, а тому подумай, чи дійсно ти цього прагнеш? Деякі речі можуть здаватися смішними та невинними, проте вони можуть завдати шкоди іншій людині.
План заходів Новомартиновицької зш щодо профілактики булінгу в учнівському середовищі на 2023 – 2024 н. р.
№ |
Назва заходу |
Класи |
Термін проведення |
Відповідальний |
1 |
Бесіда – тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг». |
5-11 кл. |
Вересень |
Практичний психолог |
2 |
Провести в школі тиждень протидії поширення булінгу «Стоп, булінг» |
1-11 кл. |
Жовтень |
психолог, класні керівники |
3. |
Анкетування « Булінгу в учнівському середовищі». |
5-11 кл. |
Листопад |
практичний психолог |
4. |
Поради «Як допомогти дітям упоратися з булінгом». |
1-11 кл. |
Протягом року |
Соціальний педагог |
5. |
Години спілкування на тему: «Кібербулінг». |
9-11 кл. |
Протягом року |
Класні керівники |
6. |
Корисні правила-поради для профілактики і подолання кібер-булінгу. |
9-11 кл. |
Протягом року |
Вчитель інформатики |
7. |
Перегляд відео презентацій «Булінг в школі. Як його розпізнати», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: Способи розпізнання і захист дитини». |
5-11 кл. |
листопад |
ЗДВР, педагог–організатор, практичний психолог,класні керівники |
8. |
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг». |
Батьки |
квітень |
ЗДВР, психолог |
9. |
Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для своєї дитини. |
Батьки |
жовтень травень |
Психолог |
9. |
Міні-тренінг "Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті". |
2-4 кл. |
Січень -лютий |
Класні керівники |
10. |
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу». |
Педагогічний колектив |
Березень |
ЗДВР, психолог |
11 |
Консультативний пункт «Скринька довіри». |
1-11 кл. |
Постійно |
Психолог |
11 |
Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школ», "«Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг» |
1-11кл. |
квітень |
ЗДВР, психолог, класні керівники |
12 |
Складання та розповсюдження серед учнів 1-11 класів листівок на тему « Не стань жертвою булінгу» |
1-11 кл. |
квітень |
Психолог, педагог-організатор |
13 |
Конкурс-виставка плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – Ні!» |
5-11 кл. |
Березень |
Класні керівники |
14. |
Бесіда – тренінг «Правила та поради протидії булінгу». |
6-8 кл. |
Квітень |
Класні керівники |